BLOG

Training HEREN 15 maart

Nadat de dames hun training er op hadden zitten, werd er gewisseld en gingen de heren hun ronde doen. Bijna 12 km buffelen tegen wind en flinke golven in.... De totaalstand trainingskilometers staat inmiddels op 209,8 km!

Training DAMES 15 maart

Zondag 15 maart gingen eerst de dames trainen. Met een straffe wind van 5 Beaufort was het flink buffelen! Vanaf de kant werden foto's gemaakt, zie onder :-)

Slepen, deel II

Zondag 8 maart vertrokken we om 7:00 uur richting Stavoren. Na een voorspoedige reis mochten we daar gelijk te water en een half uur later volgde onze 1e sleep. Een uurtje later sleep 2 zodat we sleepwaarden hebben voor het herenteam en damesteam. De Seelandia krijgt FSN nummer 271. Zelf assisteerden we ook met diverse slepen van andere sloepen, en nadat de Seelandia weer op de trailer stond gingen we rond 14:30 weer richting Zeeland. Onderweg nog even een hapje gegeten, en om 19:00 uur lag de sloep weer in het zoute Zeeuwse water van Kortgene! We danken alle FSN vrijwilligers voor de perfecte organisatie!

Slepen, deel I

Morgen - 8 maart - gaan we naar Stavoren voor de FSN sleepproef. Om mee te roeien voor het klassement dient iedere roeisloep gesleept te worden, zodat de weerstand door het water bekend is. Met deze sleepwaarde bepaald men tijdens wedstrijden het vermogen per roei(st)er, zodat ongelijke sloepen - groot/klein/hout/polyester/aluminium etc - toch onderling kunnen strijden voor het klassement. We vertrekken morgen om 7:00 uur richting Friesland, dus hebben we vandaag alvast de Seelandia uit het water gehaald.

Training 3 maart

Dinsdag 3 maart een heerlijke training met 5 roei(st)ers en een vreemde vogel! De vogel ontdekten we pas halverwege de training, zat knus naast de laarzen van de stuur :-)

Training 5 februari

Eindelijk weer een keer kunnen trainen! De laaste tijd schiet er wel eens een training bij in door de harde wind, maar vanavond een mooie, kalme en koude avond. Bijna 10 km aan de riemen gehangen!

Ingeschreven voor onze 1e wedstrijd!

Vandaag waren we present bij de Algemene Ledenvergadering van de FSN. Na deze ALV openen diverse wedstrijdorganisaties de inschrijving, dus vandaag hebben we ons direct ingeschreven voor onze 1e wedstrijd, Vechten op de Vecht op zaterdag 4 april. We doen mee met de damesrace en de herenrace!

100 km gepasseerd!

Vandaag een mooie lange training van 15,5 km met een mix-team! Nagenoeg de (oude) Veerse Meer Sloepenrace gedaan, op mooi vlak water met weinig wind, een zonnetje en 3 graden Celcius. Vandaag passeerden we ook de 100 kilometers training, toch netjes in nog geen 4 weken tijd! De teller staat - sinds de 1e training op 29 december - inmiddels op bijna 115 km!!

Trainingen 12 januari

Vandaag een dubbele training voor de Seelandia! Om 9:30 vertrokken de Seelandia dames voor hun eerste training met de sloep vol dames. Inclusief 2 introducees en een hele stevige wind van dik 5 Beaufort was het lekker buffelen op het Veerse Meer! Na een uur werd de bemanning gewisseld, en stapten 5 heren in. Onze topper Jolanda bleef zitten. Tijdens de stevige training van bijna 11 km konden we de Seelandia goed beproeven! Voorbij het haventje van Geersdijk stonden grote golven, en de wind trok regelmatig flink aan, dus we weten nu aardig hoe de sloep zich gedraagt in slecht weer en golven! In totaal konden we vandaag weer 15,7 km op de teller noteren! Nik (de zoon van Kees) maakte vanaf de steiger een mooie serie foto's, thanks!

Training 5 januari

Vanochtend om 9:15 uur verzameld voor alweer onze 3e training. We hebben bijna 12,5 km geroeid met ons mix-team. Eerst richting de sluis, toen terug langs Kortgene en het 2e eilandje gerond. We hebben in totaal inmiddels ruim 30 km op de teller staan!

DE 2E TRAINING

Onze 2e training, de 1e van 2020 en de 1e in het donker. Het navigatielicht is perfect! om 19:30 uur gooiden we los voor een heerlijke training van ruim 9 km. Ondanks een stevig briesje blijft de sloep mooi vlak door het water snijden, mooie training!

De 1e training!

Onze 1e training in de Seelandia! Zondag 29 december om 9:15 uur verzamelden we voor onze 1e training in de Seelandia. De zon was net op, en er lag nog een laag ijs op de steiger en de sloep.... De eerste kilometers was het nog wennen aan de sloep, maar daarna zat het tempo er al lekker in. Wat loopt deze sloep lekker door het water! Na 9 km meerden we weer af in Kortgene, een heerlijke start van de zondag!